Wirtualne zakupy z użyciem kodów promocyjnych. Dawniej zakupy kojarzyły się z koniecznością wyjścia z domu, udaniem się do sklepu, przechadzaniem się pomiędzy półkami sklepowymi. Obecnie nabrały nowego oblicza. Powszechny dostęp do sieci umożliwia zakup produktów przez internet. Wcale nie oznacza to, że musimy płacić za daną rzecz 100% ceny. Wiele sklepów i portali daje możliwości sporego oszczędzania.

Czym są kody promocyjne online?

Są one rabatem na konkretny przedmiot, który chcemy kupić wirtualnie. Mają formę ciągu znaków, który wpisujemy w przeznaczone do tego pole, dzięki czemu finalna kwota jest pomniejszona o wysokość rabatu. Świat nie jest jednak idealny, nie możemy z nich korzystać przez cały rok. Kody udostępniane są przez sklepy internetowe, platformy rezerwacyjne oraz firmy usługowe działające online (banki, agencje podróżnicze, towarzystwa ubezpieczeniowe) tylko na czas trwania promocji.
Klient nie musi wchodzić bezpośrednio na stronę internetową sklepu, w którym chce dokonać zakupów. Także serwisy kuponowe nawiązują współpracę z dużymi sklepami i oferują na swoich stronach kody promocyjne online. 

Zasady korzystania 

Cała procedura jest bardzo intuicyjna i prosta. Przewijając listę rabatów, wybieramy ten, który przypisany jest do interesującego nas produktu i wydaje się dla nas najbardziej opłacalny. Następnie klikamy w opcję “pobierz kupon”, kopiujemy go do schowka i przechodzimy na stronę sklepu. Po dodaniu zakupów do koszyka tuż przed dokonaniem transakcji wpisujemy numer w wyznaczonym do tego miejscu. W przypadku wykrycia błędu przez system (często zdarza się popełnić literówkę), musimy wkleić go jeszcze raz. Jeśli zostanie zaakceptowany, zostaniemy o tym poinformowani. Wprowadzony szyfr pomniejsza ostateczną kwotę do zapłaty. Zdarza się, że promocje są naprawdę okazyjne i cena końcowa obniżona jest nawet o kilkadziesiąt procent. 

Zalety kodów rabatowych

Pierwszą najważniejszą korzyścią ich stosowania jest oszczędność czasu i pieniędzy. Dokonujemy zakupów w zaciszu własnego domu, unikamy kolejek i co więcej, możemy jeszcze na tym zyskać. Zwykłe punkty sprzedażowe również organizują wyprzedaże, jednak kody ze zniżką możemy wykorzystać tylko w sklepach online.
Pośrednicy oferujący kody promocyjne online celowo stawiają na przejrzystość swoich stron internetowych i proste instrukcje. Dzielą wyprzedażowe produkty na kategorie. Jest to sprytny, ale bardzo skuteczny zabieg. Z łatwością Możemy je wtedy odnaleźć.

Niejednokrotnie wystarczy moment na znalezienie kuponu, dzięki któremu stajemy się właścicielami atrakcyjnego produktu po niewygórowanej cenie. Nie jest powiedziane, że musi się to odbywać w naszym domu. Obecnie prawie każdy człowiek posiada telefon komórkowy, który nosi cały czas przy sobie. Poszukiwanie promocji to dobry sposób na wykorzystanie czasu podczas przerwy w pracy, czy jazdy komunikacją miejską. Kod online trudno jest zgubić. Jeśli do jego odszukania używamy internetu w telefonie i nie uda nam się go skopiować, wystarczy zrobić “screena” i zapisać go w pamięci naszego urządzenia. 

kupon rabatowyWarto podkreślić, że wiele serwisów dąży do oszukania potencjalnych kupców, oferując treść kodu promocyjnego w zamian za dokonanie opłaty. Powinniśmy omijać je szerokim łukiem. Kody są całkowicie darmowe i nie jest to żaden “haczyk”. Kusząca obniżka ceny często zaznaczona na czerwono przyciąga masę klientów. Sklepy też na tym korzystają. W ten sposób mogą pozbyć się nadmiaru asortymentu z magazynów i zapewnić wzrost sprzedaży sezonowych kolekcji. Ważne są również cele marketingowe. Informacje o upustach szybko rozprzestrzeniają się na portalach społecznościowych, zapewniając reklamę sklepowi internetowemu.

Gdy raz użyjemy numeru uprawniającego do zniżki, w przyszłości możemy liczyć na informacje o kolejnych promocjach. Serwisy umożliwiają wypełnienie odpowiedniego formularza, w którym udostępniam swój adres mailowy. Gdy pojawią się nowe rabaty, jako jedni z pierwszych będziemy o tym wiedzieć.

Rodzaje kodów promocyjnych

Nie należy kojarzyć ich wyłącznie ze zniżką pieniężną. Sklepy działające w internecie wyznają taką samą politykę, jak sprzedawcy pracujący stacjonarnie — o klienta trzeba zadbać tak, aby zechciał do nich wrócić. Oferują więc one dużo więcej opcji. Wyróżnia się następujące rodzaje kodów promocyjnych online:

  • procentowe — najbardziej znane i najczęściej spotykane. Produkty są obniżone o wartość procentową np. 10%, 20%, czasem sięga ona nawet 50%;
  • kwotowe — kwota promocji jest z góry ustalona i wynosi np. 20 zł, które należy odjąć od ceny produktu;
  • darmowa dostawa — odbiorca nie płaci za przesyłkę, jej koszt pokrywany jest przez sklep;
  • bonus/gratis — do zamówienia dodawane są gadżety, z reguły nawiązujące do branży kupowanego przedmiotu. Płacąc np. za dwie książki, dostajemy w prezencie zakładkę.

Kody promocyjne online nie oznaczają mniejszej jakości w niższych cenach. Niosą za sobą obopólne korzyści — producent może opróżnić magazyn, przygotowując miejsce pod nowe dostawy produktów, a konsument otrzymuje możliwość obniżenia kosztów zakupów.