marketing na InstagramieMimo, że Instagram z powodzeniem działa na rynku platform społecznościowych od kilku lat to cały czas się rozwija. Z roku na rok rośnie liczba użytkowników aplikacji, obecnie jest ich ponad miliard na świecie, eksperci prognozują utrzymanie się takiej tendencji. Platformę tą już dawno pokochali marketerzy zajmujący się promocją marek w internecie. Prostota, łatwa obsługa, bardzo wizualny charakter i łatwość w nawiązywaniu kontaktów z innymi użytkownikami idealnie sprawdzają się zwłaszcza w kampaniach produktowych. Najważniejsze, że skuteczną reklamę na Instagramie mogą uprawiać zarówno wielkie, globalne podmioty jak i małe czy nawet mikro firmy. Instagram świetnie nadaje się do prowadzenia działań content marketingowych, zamieszczania płatnych promocji, ale i komunikacji marki bezpośrednio z klientami. Dzięki swoim funkcją daje możliwość zwiększania zaangażowania i osiągania większych niż przeciętny zwrot z inwestycji. Jakie działania warto podjąć planując marketing na Instagramie w 2019 roku?

 

Stories ads oraz relacje live
Relacje już od chwili wprowadzenia stały się jedną z najważniejszych części platformy. Z każdym dniem korzysta z nich coraz więcej użytkowników, chcących wykazać swoje emocje czy też pochwalić się obecnością w jakimś miejscu. Instagram stories pokochali zarówno użytkownicy i reklamodawcy, którzy dzięki temu prostemu narzędziu mogą bardzo prosto komunikować się bezpośrednio z odbiorcami. Całkiem niedawno platforma Instagram umożliwiła umieszczanie w Stories płatnych reklam. Reklamy tam zamieszczone dają markom możliwość wstawienie reklamy między slajdami z opowieściami użytkowników. Są przy tym bardzo skuteczne, ponieważ płatna opcja nie jest zbyt nachalna i dobrze komponuje się z pozostałymi relacjami. Reklamodawcy muszą jednak pamiętać, by te reklamy były dobrej jakości i potrafiły się wpasować w ograniczony czasowo przedział. Na szczęście dla nich Instagram pozwala je mocno targetować, dzięki czemu trafiają one jedynie do osób faktycznie zainteresowanych produktem. Marketing na Instagramie dostał dzięki temu świetną możliwość pozyskiwania nowych klientów.

Kolejnym przydatnym narzędziem dla osób prowadzących działania marketingowe na Instagramie są relacje live. Sama platforma bardzo mocno promuje tego typu treści, powiadamiając użytkowników innych kont o rozpoczynającej się właśnie transmisji. Utelewizyjnienie platform społecznościowych obserwujemy już od dawna i wydaje się, że będzie to dalej postępowało. Marketing na Instagramie powinien więc objąć również produkcje video z naciskiem na transmisje live. To doskonała okazja, żeby pokazać wywiad ze znaną osobą, przedstawić relację z branżowej imprezy czy też zaprosić odbiorców do konkursu. Sprawnie przeprowadzone relacje mogą zaangażować odbiorców do tego stopnia, że Ci zostaną klientami Naszej marki.

 

Instagram i e-commerce – świetne połączenie

Od początku powstania Instagram był wręcz idealną platformą do prowadzenia działań promocyjnych dla właścicieli e-biznesu. Dużo zdjęć, łatwość wyszukiwania ulubionych kategorii i możliwość szybkiej interakcji z innym użytkowników zachęcają do prowadzenia marketingu na Instagramie. Korzyści takiej współpracy dostrzega także sama platforma. Już teraz jest na niej wiele możliwości związanych z zakupami, a eksperci przewidują, że w przyszłości będą pojawiać się kolejne udogodnienia dla właścicieli e-biznesów. Najłatwiejszym i najefektywniejszym sposobem sprzedawania produktów za pomocą Instagrama są posty z funkcją kup, dostępne w pojedynczych obrazach i Stories. Wpisy te zawierają małą ikonę, której dotknięcie pozwala wyświetlić szczegóły produktu. Dodatkowo kliknięcie w Shop Now pozwala przenieść użytkownika do docelowej strony internetowej, gdzie może on kupić przedmiot. Warto również zwrócić uwagę na fakt, że Instagram dzięki swojej budowie bardzo ułatwia bezpośredni kontakt e-sklepu z potencjalnym klientem. Dobierając odpowiednie hasztagi możemy w prosty sposób znaleźć osoby, które mogą być zainteresowane Naszymi produktami. Warto takie działanie zaplanować myśląc o marketingu na Instagramie.

Angażujące funkcje czyli zostań z Nami dłużej

Instagram stale ulega zmienie. Od momentu pojawienia się na rynku w 2010 roku przeszedł szereg zmian, wprowadzono wiele nowych funkcji i narzędzi. Z jednej strony mają one bardziej angażować użytkownika tak by chciał zostać dłużej w aplikacji, z drugiej dając coraz więcej narzędzi dla reklamodawców chcących podjąć działania marketingowe na instagramie. Rok 2019 zapewne będzie kontynuacją tego trendu. Już teraz możemy znaleźć dodatkowe funkcje jak ankiety, suwak emoji czy też możliwość zadania pytań. Daje to marketerom dodatkowo możliwości angażowania odbiorców. Eksperci wskazują, że to jednak nie koniec zmian, które Instagram wprowadzi w Nowym roku. Czego możemy się spodziewać? Zapewne będzie to dodawanie kolejnych funkcji i jeszcze większe promowanie Instagram Stories i relacji live. Wszystko po to by marketing na Instagramie był na jeszcze wyższym poziomie.