Rodzaje reklamy zewnętrznej: w dobie Internetu większość firm koncentruje się na Internecie w swoich działaniach marketingowych i promocyjnych. Ale nie warto inwestować tylko w jeden sposób reklamowania swojej firmy i rozważać inne opcje, które ulica ma do zaoferowania. Jednym z wciąż popularnych rozwiązań jest reklama zewnętrzna, znana również jako OOH. Dzięki doborowi odpowiedniego typu reklamy oraz odpowiedniej szacie graficznej jesteśmy w stanie przykuć uwagę potencjalnych klientów i zachęcić ich do skorzystania z naszego produktu lub usługi. W dzisiejszym tekście wymienimy najpopularniejsze reklamy zewnętrzne.

Zewnętrzna reklama świateł miejskich

Rodzaje reklamy zewnętrznej
Rodzaje reklamy zewnętrznej

Citylight to doskonała platforma reklamy zewnętrznej. Ma formę świecącego panelu, w którym zainstalowany jest specyficzny cyfrowy nadruk reklamowy. Doskonale komponuje się z naturalnym otoczeniem miasta – City Lights można znaleźć na przystankach autobusowych, w alejkach centrów handlowych czy bezpośrednio przy ruchliwych ulicach. To ogromna zaleta tego rozwiązania – ze względu na niewielkie rozmiary można je zainstalować niemal w każdym miejscu.

Ta komunikacja marketingowa jest przekonująca, ponieważ jest bardzo bliska potencjalnemu odbiorcy i pasuje do jego naturalnego profilu. To idealny sposób na dotarcie do pieszych – światła miejskie można umieścić tam, gdzie ludzie są zmuszeni czekać (sklepy z jedzeniem na wynos, w pobliżu dworców, wspomnianych dworców, przejść dla pieszych) lub tam, gdzie idą (reklama przy wejściach i wyjściach, galerie). Dzięki dobremu oświetleniu i nowoczesnej technologii, takie reklamy zewnętrzne mają mocno nasycone kolory i są dobrze oświetlone, dzięki czemu nigdy nie pozostaną niezauważone, w dzień iw nocy. Citylighty są zwykle mniejsze, ale to jest zaleta tego typu reklamy – wtapiają się w pejzaż miejski, nie szpecąc go ani nie rzucając się w oczy. Jednocześnie treść zostaje zapamiętana przez odbiorcę ze względu na atrakcyjny wygląd i korzystną lokalizację.

Reklama wielkoformatowa

Ten rodzaj reklamy zewnętrznej umieszczany jest na specjalnej konstrukcji, najczęściej wykonanej ze stali nierdzewnej. Producenci oferują rusztowania ocynkowane, które zapobiegają korozji i rdzewieniu. Ogromne rozmiary reklam sprawiają, że treść jest trudna do przeoczenia. Nośnik taki idealnie sprawdza się na ruchliwych ulicach, zwłaszcza w pobliżu skrzyżowań. Reklamy wielkoformatowe pojawiają się nie tylko na konstrukcjach specjalnych, ale także w krajobrazie miejskim, często można je spotkać bezpośrednio na budynkach. Wykonuje się je z banerów siatkowych lub podświetlanych/podświetlanych od frontu.

Pierwsze rozwiązanie jest również znane jako baner siatkowy. Dobrze przepuszczają powietrze i światło. Ponadto są bardzo lekkie, dlatego często wykorzystuje się je do wykonywania ogromnych paneli, które mogą osiągać rozmiary nawet tysięcy metrów kwadratowych. Siatki są często wykorzystywane na imprezach masowych (mogą różnić się gęstością i tym, jak dobrze przenoszą dźwięk). Decydując się na umieszczenie tego typu reklamy zewnętrznej w swoim mieście, należy dobrze przemyśleć lokalizację. Jeśli zasłonimy dużą część budynku, możemy zaburzyć architekturę miasta, a odbiorca może uznać taki przekaz za zbyt nachalny.

Dmuchana reklama

Dmuchana reklama zewnętrzna charakteryzuje się dużą mobilnością. Są one również znane jako reklamy pneumatyczne. Idealnie nadają się na imprezy plenerowe, koncerty, festiwale, pikniki i nie tylko. Nowoczesne rozwiązania umożliwiają szybki montaż i demontaż. Różnią się wielkością i kształtem. Nadmuchiwane reklamy obejmują zarówno duże bezzałogowe statki powietrzne, jak i powiększone manekiny i namioty. Powszechnie stosowaną opcją są balony. Dodatkowo ich kształt sprawia, że ​​hasło reklamowe jest dobrze widoczne ze wszystkich stron.

Ciekawą opcją jest również dmuchana reklama w postaci bramek. Często można je zobaczyć na imprezach sportowych (często to medium służy do oznaczania startu i mety). Mówiąc o tym, muszę wspomnieć o Fengrenie, bardzo ładnej i przyciągającej wzrok reklamie podobnych postaci. To przyjazne stworzenie jest często widywane na zewnątrz. Z jej pomocą swoje usługi reklamują również dealerzy samochodowi, myjnie samochodowe i wiele innych punktów. Jego głównymi zaletami są komiczny kształt oraz fakt, że jest w ciągłym ruchu, nie mogąc umknąć uwadze przechodniów i przejeżdżających pojazdów.

Reklama zewnętrzna to skuteczny element Twojej strategii marketingowej. Są niezastąpione podczas różnych aktywności na świeżym powietrzu. Dzięki nowoczesnej technologii z powodzeniem stosowane są również na ulicach miast. Wybierając optymalny rozmiar reklamy, mamy możliwość zwiększenia świadomości marki i bycia zapamiętanym przez potencjalnych klientów bez zakłócania architektonicznego porządku miasta. W przypadku reklamy zewnętrznej szczególnie ważna jest jakość materiałów – muszą one być odporne na wszelkie warunki atmosferyczne. Dlatego warto skorzystać z możliwości, jakie oferuje sprawdzony producent reklamy zewnętrznej.