Jeszcze do niedawna każda kobieta, chcąc profesjonalnie wystylizować paznokcie, udawała się do salonu kosmetycznego. Niemniej jednak w dobie pandemii te w większości były zamknięte. W związku z tym wiele kosmetyczek wpadło na pomysł, aby oferować mobilne usługi stylizacji paznokci. Jak zostać mobilną stylistką paznokci? O czym musimy pamiętać? Odpowiadamy.

Popyt na usługi mobilne

Choć klientki w dalszym ciągu chętnie udają się do salonów kosmetycznych, część z nich woli przyjmować stylistkę w swoim domu. Czasami wynika to z wygody, czasem z braku czasu. Niemniej jednak zanim zdecydujemy się na prowadzenie biznesu tego typu, zbadajmy popyt na usługi mobilne. Same musimy określić także, jak daleko jesteśmy w stanie dojechać do klientki. Większość kosmetyczek dojeżdża maksymalnie 30 kilometrów od miejsca, w którym znajduje się salon. Niemniej jednak są i takie, które dojadą do klientki nawet 50 kilometrów. Wszystko zależy przede wszystkim od naszych chęci oraz możliwości. Nie zapominajmy, że im dalej pojedziemy, tym drożej wyjdzie nas cała podróż. Jej koszty powinnyśmy wliczyć w cenę usługi stylizacji paznokci. Czy prowadząc mobilny salon kosmetyczny trzeba posiadać także punkt stacjonarny? Generalnie rzecz biorąc, nie. Niemniej jednak musimy pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Przede wszystkim zakładając działalność musimy wskazać miejsce jej prowadzenia. Nie mamy możliwość zaznaczyć na formularzu „usługi mobilne”. Każda firma ma bowiem swoją siedzibę. Może być nią za to nasze mieszkanie. Jeśli nie zakładamy salonu stacjonarnego, to musimy wygospodarować miejsce do magazynowania i czyszczenia sprzętu. W praktyce na świadczenie usług mobilnych decydują się salony kosmetyczne, które długo już działają na rynku. Mobilną stylistką często zostaje także osoba początkująca, która jednak nie otwiera jednocześnie salonu stacjonarnego.

Własne auto i sprzęt

Dojeżdżać do klienta musimy samochodem. W większym mieście mamy co prawda do dyspozycji komunikację miejską, jednak chyba nikt nie wyobraża sobie jazdy w autobusie z całym sprzętem niezbędnym do stylizacji. Co więcej, dojazd komunikacją miejską pochłania bardzo wiele cennego czasu. Poza samochodem musimy jeszcze posiadać sprzęt, który można w prosty sposób przewieźć. Sprzęt ten możemy zakupić w dobrej hurtowni kosmetycznej. Pamiętajmy, że potrzebujemy lampy UV o dużej mocy, jednak lekkie i przenośne. Dotyczy to zwłaszcza stylistek, które korzystają z lakierów hybrydowych czy żeli do paznokci. Musimy również posiadać akcesoria do wykonania podstawowego manicure. Przyda się więc pilnik, obcinak do skórek, cleaner czy odtłuszczacz do paznokci. Oprócz tego musimy oczywiście posiadać lakiery do paznokci hybrydowe, zwykłe, a także żele kolorowe do paznokci. Przydadzą nam się liczne akcesoria do zdobienia – brokaty, cekiny i inne. To wszystko możemy zakupić w profesjonalnym sklepie kosmetycznym. Nie zapominajmy również o środkach do higieny. Wśród nich muszą znaleźć się maseczki, rękawiczki jednorazowe czy preparaty do dezynfekcji. W kontekście narzędzi typu pilniki czy inne, które mają bezpośredni kontakt ze skórą, mobilne kosmetyczki często wybierają akcesoria jednorazowe. Nie jesteśmy ich bowiem w stanie dokładnie wymyć czy zdezynfekować po każdej klientce.

Reklama ładnie opakowana

Trudno wyobrazić sobie kosmetyczkę, która wchodzi do naszego mieszkania ze wszystkimi akcesoriami do manicure schowanymi w plecaku. Dlatego też mobilne stylistki powinny zainwestować w dobrej jakości torby lub nawet mini walizki. Aby połączyć przyjemne z pożytecznym, mogą mieć one logo naszej firmy. To samo logo powinno znajdować się na samochodzie firmowym. Dzięki temu z jednej strony zainwestujemy w reklamę, z drugiej zaś będziemy wyglądać profesjonalnie. Reklama w kontekście działalności mobilnej jest niezwykle istotna. Co prawda obecnie nie działa jeszcze zbyt wiele mobilnych salonów kosmetycznych. Niemniej jednak z czasem może się to zmienić. Co więcej, prestiżowe salony z pewnością zainwestują w odpowiedni sprzęt lub będą pokonywać spore odległości do klienta. Przez to będą stanowić dla nas dużą konkurencję.

Działalność stacjonarna i mobilna

Jeśli prowadzimy stacjonarny salon kosmetyczny, to możemy również świadczyć usługi mobilne. Musimy tutaj pamiętać o wszystkim, co zostało powiedziane powyżej. Niemniej jednak dodatkowo musimy dobrze zorganizować pracę własną i zatrudnionych u nas osób. Przede wszystkim wyznaczmy konkretne osoby, które w dany dzień tygodnia będą dojeżdżały do klienta. Pamiętajmy, aby nie łączyć w jednym dniu pracy stacjonarnej i mobilnej. W większości przypadków nie zdaje to bowiem egzaminu i nie przekłada się na większe zyski. Poinformujmy nasze klientki, że świadczymy również usługi mobilne, a nie tylko stacjonarne. Cena usługi mobilnej musi być nieco wyższa, niż tej, która jest wykonywana na miejscu. Musimy tutaj doliczyć przede wszystkim dojazd do klienta. Pamiętajmy, że mobilne stylistki często świadczą usługi także wieczorami oraz w weekendy. Dzięki temu możemy pozyskać większą liczbę klientów.