Najlepiej przyswajane dla organizmu są naturalne witaminy https://ukryteterapie.pl/. Tymczasem w przypadku witaminy D zwykle nie ma mowy o uzupełnianiu jej wyłącznie z pożywieniem. Niewiele jest jej źródeł, a co więcej jest ona słabo przyswajana. Naturalnym źródłem witamin D jest również słońce. Niemniej jednak w naszej szerokości geograficznej jest go niewystarczająco dużo, aby móc zaspokoić zapotrzebowanie na witaminę D. Stąd też coraz chętniej sięgamy po suplementy diety https://ukryteterapie.pl/kategoria/pozostale-suplementy z witaminą D. Jak podawać witaminę D w kroplach?

Kiedy stosować witaminę D?

Na początek zastanówmy się, kiedy w ogóle powinniśmy stosować witaminę D? Eksperci mówią, że należy ją suplementować przynajmniej od września do kwietnia. Wtedy bowiem słońce pada pod takim kątem, że nie jest w stanie zaspokoić potrzeb organizmu na tę witaminę. Co więcej, w tym okresie rzadziej wychodzimy z domu, przez co nie wystawiamy ciała do słońca. Tymczasem wiele zależy także od naszego stylu życia. Jeżeli w ogóle mało wychodzimy z domu, to witaminę D warto brać przez cały rok. Teoretycznie przebywając latem na słońcu przez 15 minut dziennie jesteśmy w stanie zaspokoić zapotrzebowanie na witaminę D na cały rok. Niemniej jednak nie do końca tak to działa. Chodzi bowiem o to, że musielibyśmy przebywać w największym możliwym słońcu, czyli w godzinach południowych. Wiele z nas nie ma takiej możliwości, ponieważ w tym czasie pracuje. Co więcej, skóra nie może być posmarowana żadnymi kremami z filtrem. To zaś jest dla nas bardzo niebezpieczne. Nawet krótka ekspozycja na ostre słońce bez wcześniejszego posmarowania się kremem z filtrem zwiększa ryzyko zachorowania na czerniaka. Jaką rolę pełni w organizmie witamina D? Przede wszystkim wspomaga ona odporność, co jest istotne przez cały rok. Dodatkowo wspomaga wchłanianie wapnia, który jest budulcem kości oraz zębów. Witamina D zapobiega więc osteoporozie i krzywicy u dzieci. Nie jest ona cudownym lekiem na infekcje i złamania, jednak znacznie może poprawić funkcjonowanie organizmu.

Jak dobrać dawkę witaminy D w kroplach?

Najwięcej problemów przysparza dawkowanie witaminy D. O ile wiemy, że powinniśmy ją suplementować, o tyle nie do końca wiemy, w jakiej dawce. Lekarze twierdzą, że dzienna dawka dla dorosłego człowieka nie powinna przekraczać 2000 jednostek. Niemniej jednak zanim zakupimy witaminę D w kroplach powinniśmy wykonać badanie z krwi z oznaczeniem jej poziomu. Na tej podstawie lekarz będzie w stanie dobrać właściwą dla nas dawkę. Dlaczego to takie ważne? Otóż niektóre witaminy, które spożywamy w nadmiarze, wydalamy wraz z moczem. Witamina D do nich nie należy. Zbyt duża jej ilość w organizmie może wpływać na przykład na funkcjonowanie nerek. Nie sprawi jednak, że poczujemy się jeszcze lepiej czy jeszcze bardziej wzmocnimy kości. Jak wygląda dawkowanie witaminy d3 https://ukryteterapie.pl/kategoria/witamina-d w przypadku niemowląt i dzieci? Do 6. miesiąca życia niemowlęta powinny otrzymywać 400 jednostek witaminy D3 dziennie. W późniejszym okresie będzie to 600, po roku 800, a po około 2-3 latach 1000 jednostek. Oczywiście tutaj również dawkę ustala lekarz. Może zdarzyć się, że noworodek będzie potrzebował większej dawki witaminy D na dobę. A jak to wygląda w przypadku osób starszych? Mogą one spożywać około 2000 jednostek witamy D dziennie. W przypadku zagrożenia osteoporozą mogą brać nawet 4000 jednostek, czyli podwójną dawkę. Niemniej jednak o dawkowaniu witaminy dla seniorów powinien zdecydować lekarz po przeprowadzeniu badań. 

Jak przyjmować witaminę D w kroplach?

Suplementacja witaminy D w kroplach jest bardzo prosta. Na początku koniecznie musimy wybrać dawkę witaminy, jaką ma zawierać jedna kropla. Zazwyczaj dawka ta jest podana na opakowaniu. Przed użyciem dokładnie przeczytajmy ulotkę, aby nie okazało się, że producent podał dawkę w odniesieniu do na przykład dwóch kropel. Witaminę D przyjmujemy doustnie. Możemy daną ilość kropel wymieszać z jedzeniem, na przykład zupą, aby łatwiej było ją przyswoić. Witaminę D możemy również przyjąć bezpośrednio do ust. Najłatwiej jest to zrobić z buteleczką posiadającą atomizer. Jedno naciśnięcie go odpowiada jednej kropli, a więc jednej dawce. Naciskamy tyle razy, ile dawek musimy przyjąć. Niektóre krople nie zawierają jednak atomizera. W takiej sytuacji absolutnie nie spożywamy witaminy prosto z butelki. Istnieje ryzyko odmierzenia złej ilości kropel. Najlepiej odmierzyć je nalewając na łyżeczkę. Następnie krople można wymieszać z jedzeniem lub spożyć prosto z łyżeczki. Producenci zalecają, aby spożywać witaminę D do posiłku. Jeżeli jednak zapomnimy wziąć ją podczas jedzenia, spokojnie. Witamina jest zwykle rozpuszczona w tłuszczu, więc i tak dobrze się przyswoi. Mieszanie witaminy D z pożywieniem jest w szczególności zalecane w przypadku dzieci. Niemowlęta mogą spożywać witaminę wraz z mlekiem. Powodem jest fakt, iż często nie chcą one przyjmować witamin w czystej postaci. Niemniej jednak pamiętajmy, że bez względu na ich chęć czy niechęć, jest to konieczne dla zdrowia. Najlepiej jest wybrać witaminę D w kroplach, ponieważ najłatwiej ją zaaplikować.