Impreza integracyjna dla pracowników – jak ją zorganizować? Wielu właścicieli dużych firm, raz do roku decyduje się na zorganizowanie imprezy integracyjnej dla swoich pracowników. Choć wiąże się to z niemałym wydatkiem, to jak się okazuje zyskać można znacznie więcej. Jakie korzyści przynoszą wspólne spotkania integracyjne kadry pracowniczej? Jak zaplanować taką imprezę, kiedy skorzystać z pomocy profesjonalistów? Tego wszystkiego dowiesz się już za chwilę.

Czy imprezy integracyjne się opłacają?

Impreza integracyjna dla pracowników - jak ją zorganizować?
Impreza integracyjna dla pracowników – jak ją zorganizować?

Imprezy firmowe czy też spotkania integracyjne dla pracowników organizowane przez pracodawców jeszcze do niedawna obecne były tylko w dużych przedsiębiorstwach i korporacjach. Dzisiaj korzystają z nich także właściciele średnich firm, zatrudniających co najmniej pięciu pracowników. Nie każda firma przynosi takie dochody jakby tego oczekiwali właściciele, dlatego też znaczna większość z nich zanim przystąpi do planowania imprezy integracyjnej zastanawia się czy aby ta inwestycja im się zwróci.

Zorganizowanie spotkania lub wyjazdu integracyjnego dla pracowników wiąże się z niemałymi wydatkami, oczywiście część z nich można wrzucić w koszty prowadzenia firmy ale całkowita cena za taką przyjemność w nadal będzie wysoka, w niektórych przypadkach przekroczyć może sumę nawet kilku tysięcy złoty. Wysokość poniesionych kosztów uzależniona jest m.in.: od liczby uczestników, czasu trwania imprezy, miejsca odbycia się spotkania, atrakcji, wyżywienia, szkoleń czy ewentualnego noclegu. Wszystkie koszty związane z organizacją imprezy integracyjnej ponoszą tylko i wyłącznie pracodawcy, pracownicy w swoim zakresie opłacić mogą jedynie cenę za dojazd do miejsca docelowego.

Chcesz wiedzieć czy to się w ogóle opłaca? Pewnie, że tak! Informacje o zaletach tego typu spotkań znajdziesz w dalszej części.

Jaki jest główny cel spotkania firmowego?

Głównym zamysłem i ideologią imprez integracyjnych jest polepszenie stosunków międzyludzkich panujących pomiędzy pracownikami, właśnie poprzez wspólne spędzenie czasu i zabawę.
Wbrew pozorom atmosfera panująca pomiędzy pracownikami, w sposób szczególny oddziałuje na funkcjonowanie całej firmy. Zgrany zespół jest gwarancją wysokich zysków oraz dużej wydajności. W kadrze pracowniczej, gdzie atmosfera jest napięta bardzo często powstają konflikty oraz zatarcia pomiędzy członkami zespołu. Negatywne nastroje, niestety odbijają się nie tylko na zmniejszeniu przychodów uzyskiwanych przez firmę ale także i na jej zewnętrznym wizerunku.

Imprezy integracyjne powinni organizować zwłaszcza Ci pracodawcy, którzy dopiero co założyli własną działalność gospodarczą i skompletowali całą załogę. Dzięki temu praca zespołowa nowej kadry pracowniczej opierać się będzie na wzajemnym szacunku, wsparciu, pomocy oraz zaangażowaniu.

Planujemy imprezę integracyjną – od czego zacząć?

Może zaczniemy od tego, na kogo barkach spoczywać powinna organizacja imprezy integracyjnej. Jeżeli chodzi o duże przedsiębiorstwa, pracodawca do wykonania tego zadania może wyznaczyć pracownika zajmującego się dbaniem o wizerunek firmy, z reguły jest to osoba z działu Public Relations, w skrócie PR. Właściciele mniejszych firm zazwyczaj zajmują się tym osobiście.

Następnym krokiem jest określenie czasu trwania imprezy integracyjnej oraz miejsce jej odbycia. Tutaj obowiązuje dowolność wyboru, firmy często decydują się na kilku dniowe wyjazdy integracyjne, modne są także jednodniowe spotkania dla pracowników np. wspólna kolacja, wyjście do klubu czy na bilard.

Kiedy już miejsce docelowe oraz czas trwania zabawy integracyjnej jest ustalony, należy pomysł skonsultować z pracownikami by upewnić się, że wszyscy członkowie zespołu wezmą w niej udział, ułatwi to określenie dokładnej daty rozpoczęcia integrowania zespołu – wyjazdu lub spotkania.
Pracodawcy powinni skupić się przede wszystkim na właściwym zaplanowaniu czasu swoich pracowników. Imprezy te mają służyć głównie naprawie wzajemnych stosunków ale także odprężeniu oraz wypoczynkowi. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie ku temu by połączyć przyjemne z pożytecznym i w plan rozrywki wpleść również szkolenia dla pracowników. W takich przyjaznych warunkach z pewnością lepiej będą oni chłonąć wiedzę oraz zdobywać nowe umiejętności.

Skorzystaj z usług agencji eventowej!

Jako pracodawca nie masz większego doświadczenia w organizowaniu imprez organizacyjnych dla pracowników? Spokojnie, pozostaw to profesjonalistom. Poszukaj agencji eventowej, która w swojej ofercie posiada usługę przygotowywania imprez i wyjazdów firmowych. Nie wiesz czy w Twoim mieście znajduje się firma, zajmująca się imprezami integracyjnymi? Skorzystaj z pomocy internetu, znajdziesz tam wszystkie niezbędne informacje takie jak: dokładną ofertę, potencjalny cennik, opinie klientów i dane kontaktowe.
Korzystając z pomocy agencji eventowej pracodawcy tak naprawdę nie muszą robić nic, firma odpowiedzialna jest za zaplanowanie całej imprezy od początku do końca, oczywiście wiąże się to z dodatkowym wydatkiem, jednak jak już wiadomo zadowolony pracownik to dobry pracownik a zgrany zespół to większe zyski.