Gabinety kosmetyczne są w Polsce bardzo popularne i chętnie odwiedzane przez miliony kobiet. Zapotrzebowanie na takie usługi stale rośnie, więc każdego roku na mapie naszego kraju pojawiają się nowe miejsca, w których kobiety i mężczyźni mogą zadbać o swoją urodę. Najbardziej popularnymi zabiegami w salonach piękności jest manicure, pedicure, zabiegi na ciało, twarz i włosy. Możemy znaleźć zarówno salony, które specjalizują się tylko w jednym zabiegu, jak i miejsca, w których znajdziemy zabiegi na całe ciało. Branża beauty jest bardzo ciekawa. W związku z tym warto zastanowić się na tym, jak otworzyć własny salon kosmetyczny. Być może będzie to dla Ciebie ciekawa propozycja na własny biznes.

 

Kto może wykonywać zabiegi kosmetyczne?

W tym miejscu warto rozróżnić zawód kosmetyczki i kosmetologa. Kosmetyczna zajmuje się raczej prostszymi zabiegami, do których możemy zaliczyć manicure, pedicure, wykonywanie henny i regulacji brwi czy laminacji rzęs. W przypadku kosmetologa, mamy do czynienia z osobą, która ukończyła stosowne studia wyższe i posiada znacznie większą wiedzę na temat budowy ludzkiego ciała. W związku z tym jest to osoba kompetentna do tego, aby wykonywać bardziej skomplikowane zabiegi kosmetyczne, na przykład przy użyciu igieł. Warto wspomnieć jednak, że polskie prawo nie stanowi które zabiegi powinny być wykonywane przez kosmetologów, a które przez kosmetyczki. W związku z tym, do większości zabiegów wystarczy odpowiednie szkolenie.

Każda kosmetyczka powinna posiadać odpowiednią wiedzę. Jest to kluczowe, ponieważ duża część zabiegów dość mocno ingeruje w nasze ciało. W związku z tym absolutne minimum stanowią szkolenia oraz zdobywanie aktualnej wiedzy na temat wykonywanych zabiegów. Niezmiernie istotne jest również doświadczenie. Jedyną możliwością zdobycia doświadczenia jest oczywiście praca. Im dłużej pracujemy więc w zawodzie, tym lepiej. Znacznie lepiej znamy bowiem potrzeby naszych klientów i posiadamy dużą pewność działania. Zakładanie własnego gabinetu kosmetycznego na samym początku przygody z tą branżą nie jest dobrym rozwiązaniem. Zdecydowanie lepszym wyjściem będzie zatrudnienie się w innym zakładzie lub odbycie stażu. Będziemy mieli wówczas możliwość wyuczenia zawodu oraz sprawdzenia tego, jak ,,od kuchni” funkcjonuje salon kosmetyczny.

Najlepsze miejsce na salon kosmetyczny

Gabinet kosmetyczny - jak otworzyćJeżeli chcemy otworzyć własny gabinet kosmetyczny, musimy znaleźć odpowiednie miejsce. Jest to bardzo ważne, ponieważ otwierając własny salon w miejscu, które nie jest popularne wśród mieszkańców danego miasta lub miejscowości, możemy mieć problemy z klientami. Najlepszym sposobem na pierwszy salon jest oczywiście wynajęcie lokalu. Mało kogo na początku prowadzenia działalności będzie bowiem stać na zakup własnego lokum. Regularnie przeglądając ogłoszenia na popularnych portalach z nieruchomościami, z pewnością znajdziemy lokal, który będzie spełniał nasze oczekiwania.
Najlepszym rozwiązaniem na pierwszy salon kosmetyczny będzie miejsce, w którym mieszka możliwie dużo osób. Dzięki temu będziemy mieli dużą bazę potencjalnych klientów. Powinniśmy zadbać również o to, aby nasi klienci mieli wygodny dojazd i możliwość pozostawienia samochodu w bezpiecznym miejscu. W przypadku kobiet parking ma ogromne znaczenie. Zdarza się bowiem, że brak odpowiedniego miejsca do pozostawienia auta jest wystarczający, aby poszukać innego salonu. Warto więc o tym pamiętać. Bardzo ważny jest również podjazd dla osób z niepełnosprawnością – nie możemy o tym zapominać.

Wyposażenie gabinetu kosmetycznego

Wszystkie zabiegi kosmetyczne wymagają nie tylko doświadczenia, ale również posiadania odpowiedniego sprzętu. W związku z tym konieczne będą zakupy mebli, sprzętów i produktów, które wykorzystamy podczas naszej pracy z klientkami. To jakie urządzenia kupimy jest zależne od profilu naszej działalności. Jeżeli chcemy wykonywać stylizacje paznokci, wówczas powinniśmy zakupić frezarki, pochłaniacze do pyłu, narzędzia do manicure oraz lakiery hybrydowe. W przypadku zabiegów na twarz i ciało konieczny będzie natomiast zakup konkretnych urządzeń, na przykład do mikrodermabrazji.

Marketing w branży beauty

Niezwykle ważny nie tylko na początku, ale również podczas prowadzenia gabinetu kosmetycznego jest marketing. Bez tego nie będziemy w stanie pozyskiwać nowych klientów. Warto więc założyć stronę internetową oraz prowadzić media społecznościowe naszego salonu. Dzięki temu, osoby poszukujące konkretnych zabiegów kosmetycznych będą w stanie odnaleźć nas w sieci. Warto wspomnieć bowiem, że w dzisiejszych czasach większość z nas podczas poszukiwania fryzjerki lub kosmetyczki, pierwsze kroki kieruje do internetu.

Musimy zadbać również o to, aby nasz gabinet był widoczny z ulicy. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że osoby przechodzące lub przejeżdżające obok naszego lokalu, zwrócą na niego uwagę. Jest to bardzo ważne, ponieważ im więcej osób nas zauważy, tym większa szansa, że zdecydują się oni skorzystać z naszych usług. Bez marketingu nie będziemy mieli klientów, a bez klientów prowadzenie salonu nie będzie opłacalne.